Tuesday, September 29, 2009

Ikan, Laron dan Semut


Album : World Idol
Munsyid : Fatih
http://liriknasyid.com

*)
Aku senang, aku senang
Tapi bingung, aku bingung
Aku senang, aku senang
Tapi heran, aku heran..

Dan akupun bertanya..
Pada semua ikan di kolam
Tiadakah kau bosan, disitu...
Dan dia pun menjawab, tiada bosan
Walau berada di tempat sekecil ini
Karena ku di sini, setiap hari, bersama Tuhanku

Dan akupun bertanya..
Pada laron-laron berterbangan
Kenapa kau hidup semalam...
Dan ia pun menjawab,Tiada tersiap..
Walau hanya semalam aku hidup di dunia
Karna dalam semalam..
Aku hidup, Ku sebut Tuhanku...
back to *)

Dan akupun bertanya..
Pada semut-semut di sarangnya..
Tidakkah kau merasa lelah bekerja...
Dan Dia pun menjawab, Tiada lelah..
Walau sepanjang hidup aku terus bekerja,
Karna setiap saat dalam bekerja, bersama Tuhanku..

Dan ikan pun menjawab,tiada bosan
Walau berada di tempat sekecil ini
Karena ku di sini, setiap hari, bersama Tuhanku

Dan laron pun menjawab,Tiada tersiap..
Walau hanya semalam aku hidup di dunia
Karna dalam semalam,aku hidup, Ku sebut Tuhanku...

Dan semut pun menjawab, Tiada lelah..
Walau sepanjang hidup aku terus bekerja,
Karna setiap saat, dalam bekerja, bersama Tuhanku..

Dan aku bertanya, pada jiwaku
Sejauh apa...hidup tanpa Tuhanmu
Dan aku bertanya, pada hatiku
Sedalam (selama) apa...hidup tanpa Tuhanmu
Dan aku bertanya, pada diriku
Sekeras apa... kerja tanpa Tuhanmu (3x)

Aku malu dengan ikan, laron dan semut...
Aku bertanya pada jiwaku, hatiku, dan diriku....

Pengirim : Hamba Allah

Download Now

Monday, September 28, 2009

Walimah Hani'ah

Alhamdulillah...aku berkesempatan ke Walimah Hani'ah a.k.a Che'Ah..
my gud fren time kat SMKANI. And very happening coz most of my frenz hadir! Seru bangat. Macam nak pecah rumah tu dibuat kitorang. Jadi reunion tak rasmi pulak.

Kebanyakan baru grad like me (Matrix+4 years/form 6+3 years)
Kebanyakan dah kerja setahun (Matrix+3 tahun)

And most of them will be teachers! : ) Like Azie 'Pe'ah', Elly dll.
Yang dah kerja macam Ayu kat MIMOS dll.
Ada juga yang sambung master macam ukhti Noji dan 'Kakak' Nisa'.
Dan ada juga yang terus ambil PHD macam akh Zakimi.
Ada yang beralih arah dengan bisnes Takaful macam 'Kak Yong' Aishah Hatta.
Macam-macam..kenangan yang manis sewaktu menimba ilmu di bangku sekolah mengimbau.
Sekarang semua dah jadi 'orang'..Alhamdulillah.

Sedar tak sedar dah lebih kurang 5 tahun kami tak jumpa...macam sekejap je.
Lepas ni reunion masing-masing bawa pasangan dan anak-anak pulak : ) Insya Allah.

Allah... nama Mu biar dalam hatiku..



Yang Abadi
Munsyid : Mestica
http://liriknasyid.com

Tuhan, ku harapkan
Kepada-Mu, keampunan
Keredhaan, kasih sayang
Kehidupan terpelihara

Hati yang dahaga
Mengharapkan sinar cinta
Nur kasih-Mu yang sejati
Bahagia kekal abadi

C/O
Tapi Engkau pun tahu
Onak dan duri pada dunia-Mu
Engkau ciptakan pagar rintangan
Harga cinta-Mu jiwa ku korban

Tuntun langkahku ini
Tunjukkan jalan yang Kau redhai
Jangan biarkan hamba terkorban
Dengan dunia

Selamatkan dengan rahmat-Mu
Nama-Mu biar dalam hatiku
Menanti hari di pertemuan yang abadi

Lagu : Kamal Halim (Telaga Biru Sdn. Bhd.)
Lirik : Kamal Halim (Telaga Biru Sdn. Bhd.)
Hakcipta : Hijjaz Records Sdn. Bhd.
Penerbit : Munif Ahmad
Program Muzik : Eddy Slam

Download

Sunday, September 13, 2009

SEGALANYA MILIKMU



KAU yang menciptakan CINTA
Dan KAU jua yang menghampar BAHAGIA
Di ribaanMU terhimpun HARAPAN
Impian TULUS setiap insan

KAU yang mengutuskan DUKA
Dan ENGKAU lah yang mengirimkan HAMPA
Namun padaMU jua diADUkan
Merebahkan KERESAHAN dan TANGISAN

Aku tahu inilah KASIHMU
Aku tahu inilah CINTAMU
Dan KU TAHU tiap yang TERBAIK untukku
TAK SEMUA yang ku MAHU

Di celah HANGAT nafas yang terhela
Ada DINGIN saat MENYERU NAMAMU
TERARAH segala ronta rasa
Pada DAMAI nya DAKAPANMU

Aku tahu inilah KASIHMU
Aku tahu inilah CINTAMU
Dan ku tahu di segenap RUANG RASA ku
Telah KAU titipkan KEKUATAN Oh TUHAN...

By MESTICA- Tiga-Satu-Tiga (313)
Always suit for a broken heart : )

Wednesday, September 9, 2009

Walimah Cinta Berbuah Syurga...



1. KETIKA MENCARI CALON

Janganlah mencari isteri, tapi carilah ibu bagi anak-anak kita
Janganlah mencari suami, tapi carilah ayah bagi anak-anak kita.

2. KETIKA MELAMAR
Anda bukan sedang meminta kepada orang tua/wali si gadis, tetapi meminta kepada Allah melalui orang tua/wali si gadis.

3. KETIKA AKAD NIKAH
Anda berdua bukan menikah di hadapan tok kadi, tetapi menikah di hadapan Allah

4. KETIKA RESEPSI PERNIKAHAN
Catat dan hitung semua tamu yang datang untuk mendoa'kan anda, kerana anda harus berfikir untuk mengundang mereka semua dan meminta maaf apabila anda berfikir untuk BERCERAI kerana menyia-nyiakan do'a mereka.

5. KETIKA MALAM PERTAMA
Bersyukur dan bersabarlah.
Anda adalah sepasang anak manusia dan bukan sepasang malaikat.

6. SELAMA MENEMPUH HIDUP BERKELUARGA
Sedarilah bahawa jalan yang akan dilalui tidak melalui jalan bertabur bunga, tapi juga semak belukar yang penuh onak dan duri.

7. KETIKA BIDUK RUMAH TANGGA GOYANG
Jangan saling berlepas tangan, tapi sebaliknya justeru semakin erat berpegang tangan

8. KETIKA BELUM MEMILIKI ANAK .
Cintailah isteri atau suami anda 100%

9. KETIKA TELAH MEMILIKI ANAK.
Jangan bagi cinta anda kepada (suami) isteri dan anak anda, tetapi cintailah isteri atau suami anda 100% dan cintai anak-anak anda masing-masing 100%.

10.KETIKA EKONOMI KELUARGA SURAM
Yakinlah bahawa pintu rezeki akan terbuka lebar berbanding lurus dengan tingkat ketaatan suami dan isteri.

11.KETIKA EKONOMI BERKEMBANG
Jangan lupa akan jasa pasangan hidup yang setia mendampingi kita semasa menderita

12.KETIKA ANDA ADALAH SUAMI
Boleh bermanja-manja kepada isteri tetapi jangan lupa untuk bangkit secara bertanggung jawab apabila isteri memerlukan pertolongan anda.

13.KETIKA ANDA ADALAH ISTERI
Tetaplah berjalan dengan gemalai dan lemah lembut, tetapi selalu berhasil menyelesaikan
semua pekerjaan.

14.KETIKA MENDIDIK ANAK
Jangan pernah berpikir bahawa orang tua yang baik adalah orang tua yang tidak pernah marah kepada anak,kerana orang tua yang baik adalah orang tua yang jujur kepada anak ....

15.KETIKA ANAK BERMASALAH
Yakinilah bahawa tidak ada seorang anakpun yang tidak mahu bekerjasama dengan orang tua, yang ada adalah anak yang merasa tidak didengar oleh orang tuanya.

16.KETIKA ADA PIL/WIL.
Jangan diminum, cukuplah suami, isteri sebagai obat.

17.KETIKA INGIN AMAN DAN HARMONIS
Gunakanlah formula 7 K
1 Ketaqwaan
2 Kasih sayang
3 Kesetiaan
4 Komunikasi dialogis
5 Keterbukaan
6 Kejujuran
7 Kesabaran

Selepas Aidilfitri ini, ramai antara sahabatku bakal melangsungkan pernikahan. Alhamdulillah. Antaranya adalah Beeha Assoffianz nun di Kedah (tak sangka senyap2 no...tapi saya suka tu..macam Khazinatul Asrar..Insya Allah), Che'Ah my Chum di SMK(A) Nurul Ittifaq dahulu (Insya Allah hadir ke rumah sekalian jumpa all ur family esp Ustazah Zaiton :), and also to Ustaz Khairul n Kak Huda (Rabitah Ukhuwwah Fillah. Syukran).

Didoakan semoga berbahagia. Insya Allah melangkah bersama-sama untuk sebuah perjuangan di dunia...dan berkumpul kembali di Syurga..

Yakin dan berbahagialah degan janji ALLAH..kerana JANJINYA Sentiasa BENAR..
.
"Syurga 'Adn yang mereka masuk ke dalamnya bersama-sama dengan orang-orang yang saleh dari bapak-bapaknya,
isteri-isterinya dan anak cucunya, sedang malaikat-malaikat masuk ke tempat-tempat mereka dari semua pintu; : "Salamun 'alaikum bima shabartum" . Maka alangkah baiknya tempat kesudahan itu. (Ar-Ra'du: 23 &24)
"Syurga 'Adn mereka masuk ke dalamnya, di dalamnya mereka diberi perhiasan dengan gelang-gelang dari emas, dan dengan mutiara, dan pakaian mereka didalamnya adalah sutera." (Faathir: 3)
"Syurga 'Adn yang pintu-pintunya terbuka bagi mereka,di dalamnya mereka bertelekan sambil meminta buah-buahan yang banyak dan minuman di surga itu." (Shaad: 50 & 51)


"Ya Tuhan kami, rahmat dan ilmu Engkau meliputi segala sesuatu, maka berilah ampunan kepada orang-orang yang bertaubat dan mengikuti jalan Engkau dan peliharalah mereka dari siksaan neraka yang menyala-nyala, Ya Tuhan kami, dan masukkanlah mereka ke dalam syurga 'Adn yang telah Engkau janjikan kepada mereka dan orang-orang yang saleh di antara bapak-bapak mereka, dan isteri-isteri mereka, dan keturunan mereka semua. Sesungguhnya Engkaulah Yang Maha Perkasa lagi Maha Bijaksana, dan peliharalah mereka dari kejahatan. Dan orang-orang yang Engkau pelihara dari kejahatan pada hari itu maka sesungguhnya telah Engkau anugerahkan rahmat kepadanya dan itulah kemenangan yang besar".
(AL-MU'MIN: 7, 8, 9)

Barokallahulaka wa baroka alaika wa jamaa bainakuma fii khayr!
SALAM MAWADDAH + MAHABBAH + SAKINAH
BILAKAH AKU AKAN MULA BICARA TENTANG SOAL CINTA??

-Mawar_Mujaheedah-