ANNOUNCING MY NEW BLOG ♥ Isytighaal bimaa yuqaribbuni Ilaika.. ^_^

by - November 08, 2011

Ya, sepertinya saya sudah jumpa apa yang mampu membuatkan saya bertambah sibuk.
Ya, jujur saya akui, masa lapang dan masa kosong itu bukan hanya mampu membunuh jiwa-jiwa anak muda jalanan biasa, bahkan mampu juga mencalarkan jiwa-jiwa anak muda yang ditabiyah dan berkefahaman agama.

Kerna menurut kata-kata Imam Syafii kita ( atau sesetengah pendapat adalah kata-kata Imam Ibnu Taimiyyah kita. Maaf belum sempat research lagi mana pendapat yang lebih rajih. Tapi, dua-dua imam ini pun saya suka dan sayang dan kagum )

" نفسك إن لم تشغلها بالحق شغلتك بالباطل "
"Jiwa kamu ini; jika kamu tidak sibukkan ia dengan perkara
yang baik dan hak,
maka ia akan menyibukkanmu dengan perkara yang batil.."

Tidak kiralah dia itu siapa.
Imam Muda, atau Ustazah Pilihan? Pun tidak terkecuali.

Seseorang datang dan mengajarkan ku tentang siasah.
Alhamdulillah.. ku sudah dapat fahaminya.
Dan ku ingin setia bersama Jemaah/Parti yang kuyakini ini.
Untuk terus sama-sama berganding bahu membina Daulah dan
Khilafah Islamiyyah...
       Seseorang datang mengajarkan ku tentang Tarbiyyah dan Kesufian.
       Alhamdulillah... sudah ku makin dapat fahaminya...
      Dan kuingin terus membaca kitab-kitab agama dan kesufian serta
      terus menghadiri program-program tarbiyyah buat membetulkan diri
      yang sempat bengkok..
      Namun...maaf, untuk ku sertai Tariqat Kesufian tertentu...
     aku tidak mampu..
            Dan kini....seseorang datang dan mengajarkanku tentang Dakwah...
            Alhamdulillah......
           Aku terpana...betapa ku sudah salah selama ini...
           Hatiku sangat sempit dan kecil untuk mencintai ramai orang...
           Jiwaku tertutup hanya untuk orang-orang tertentu..
          Sedangkan jiwa masyarakat di luar sangat kacau, hancur
          dan merana....ketandusan kasih-sayang... 
          Lalu apa tugas ku di dunia ini??
          Yang dilimpahi kasih sayang dari Allah..ibu bapa dan sahabat2..?
    
"Ya Allah...jadikan aku kuat untuk menolak segala kepentingan diri... dan mengabaikan sifat lemah jiwaku... dan buatkanlah hatiku luas dan lapang untuk mencintai ramai orang.... dan berbagi kasih sayang antara sesama manusia...."


Ini saya umumkan blog terbaru saya.
Namun, saya juga akan masih setia di mysyahadah Insya Allah..
Ya, kerna setelah beberapa cerpen saya diterbitkan di IluvIslam iaitu
1) Ada solehah dalam diriku
2) Wahai Jiwaku yang tenang

Maka, selepas dari itu, ramai yang bertanya padaku khususnya adik2 muslimah, ukhti2, akhawat ku sayang.
Khususnya soal "ccchentaaa"
Agaknya mereka ingat saya boleh jadi Dr Chenta.. huhu~
Sebahagiannya sudah saya balas terus pada mereka.
Namun saya ingin kompilasikan dan tambahkan penjelasannya di blog ini untuk lebih manfaatnya.
Namun saya masih belum memasukkan kesemuanya.
Doakan saya diberikan kesempatan masa.
Kerna ada beberapa amanah masih menanti.

Silakan dilawati, berpartisipasi dan sebar2kan =)




 
 Like, Share and Comment This Post =)

You May Also Like

0 Comments