AIR MATA PERJUANGAN ....!

12:05:00 PM



Beratnya terasa mencengkam naluri bila mengenangkan realiti masyarakat yang membarah... benar tanggungjawab itu sesungguhnya lebih banyak dari masa ... bilamana kita menghayati suatu amanah bernama 'MUHARRIK DAIE'.

Apapun pesan Nabi masih terngiang2 dlm relung jiwa ... "Aamantu biLlah.... summa istaqim!" "Berimanlah kamu kepada Allah..kemudian istiqomahlah.." (istiqomah membawa erti yang sangat be
sar di dalam Islam. Istiqomah tidak hanya bermakna 'berterusan', (berterusan adalah 'ad-dawam') sedangkan ISTIQOMAH bermakna 'berterusan dan dalam keadaan bersemangat'.

Semoga kita dapat menyisihkan sifat hati kita yang membeku demi visi dan misi Islam. Kerna kita sedang berjual beli dengan Allah... Allah meminta sedikit kekuatan hati, perasaan, upaya minda dan fizikal dengan tukaran yg lebih mahal tak terbandingkan iaitu SYURGA yang mengalir air di bawahnya.. dan kita KEKAL selama lamanya...

Subhaanallah yang memilihkan kita.. Subhaanallah yang memberi faham pada kita.. Subhaanallah yang menjadikan hidup ini terasa Indah bila berada di jalanNya..

Hakikatnya kita kini banyak bicara dan bertikai soal furu' dalam agama dan wasilah... menjadikan hidup ini terasa sempit dan sukar... sedangkan jalan dakwah menuntut asa yang sekaligus melangit juga membumi.

Fikir2kan.. dan selamat beramal soleh..! Salam Istiqomah untuk semua! :')


 Like, Share and Comment This Post =)

You Might Also Like

0 comments

MY INSTAGRAM @syahadatulhafizah

Subscribe