IBU SEDUNIA YANG SANGAT ISTIMEWA =')

by - January 14, 2012




Ibu sahabat baik saya meluahkan pada saya..

"Mak orang lain risau anak dia duk asyik kawan dengan orang.. kita pulak risau anak kita tak pandai nak kawan dengan orang.." saya hanya mampu 
Senyum Tak Perlu Kata Apa-Apa Senyum. Sebenarnya bukan tak perlu kata apa apa..tapi tak mampu nak kata apa apa.. ! Saya juga seolah olah melihat itu ibu saya..
Saya... sesungguhnya sangat faham kegetiran dan kebimbangan hati ibu-ibu ini... Maklumlah, tahun ini kebanyakan kami sudah menginjak umur 26 tahun.. (masih muda bukan? hehe) Tambahan lagi, orang selalu ingat saya berumur 21-23 tahun >_<

Tapi... hari ini, hari ini saya mahu menjawabnya....khas buat ibu ibu sedunia yang sangat istimewa..

"Bahawa ibu sejak dari dalam kandungan telah mengajarkan kami bahawa ALLAH adalah segala galanya.. bukannya cinta seorang lelaki yang tak pasti.. tidak ingin kami pada sebuah cinta yang tidak pasti andai tidak diiringi cinta Ilahi..


Kami redha Allah menunda sedikit pernikahan kami buat menyediakan diri sesempurna mungkin untuk seorang imam soleh yang dinanti..


Kami redha Allah menunda sedikit pernikahan kami supaya di masa depan kami tidak menjadi isteri yang membebani suami.. bahkan mampu pula membanggakan suami...


Kami redha Allah menunda sedikit pernikahan kami andai dengan jalan ini kami telah mampu membantu ekonomi ibu ayah dan juga adik adik kami..


Jangan ibu bimbang.. Allah kan menjawab nya pada saat, kondisi dan calon yang pasti.. Ibulah yang telah berjaya mendidik kami supaya SANGAT YAKIN dengan Allah..


Dan pada waktu yang bakal tiba.. sungguh kami meminta doa dan restu dari ibu..."

Like, Share and Comment This Post =)

You May Also Like

0 Comments