Haaza min fadhli Rabbi...

by - February 08, 2012


Subhaanallah... sudah lama tidak berblogging... erm.. maksudku berblogging dari hati..
Em.. mungkin saya banyak posting di facebook.. sampai-sampai kadangkala terasa bersikap zalim pula.. maksudku..tidak meletakkan sesuatu pada tempatnya.
Di sebalik banyaknya hambatan dan taklifan amanah..

Ya, pesan murabbiku.. "Teknologi dan segala pinjaman Allah adalah umpama pisau.. Terpulang kita nak guna untuk potong makanan buat menyediakan makanan terlazat.. atau kita nak guna untuk tikam orang..cederakan orang dan sebagainya..."

Akhirnya terbata-bata saya menuliskan kembali di posting blog. Insya Allah, ia kekal, lebih privasi, namun senang juga diakses buat menambahkan info dan perkongsian sesama warga dunia.. berbanding facebook. Agaknya kalau ia dihack atau ditutup operasinya, bisa bisa semua databasenya hilang. Rugi juga sebenarnya kalau difikir fikir.. untung juga sudah tukar pada timeline walaupun agak memeningkan, kerna kita bisa akses pada post yang lepas lepas..

Tidak tahu untuk menulis apa setelah lama tidak menuliskan.. saya rasa tidak ada orang akan rindu pada posting saya.. kerna saya bukanlah ikon atau selebriti..
Tapi saya tetap optimis, mahu jadi 'somebody'. Mungkin melalui penulisan. Insha Allah. Sebab bidang ini adalah kecintaan saya. Sekarang ini, sudah agak lewat bermula..namun tetap saya optimis bahawa 'masih belum terlewat'. Sekarang ini adalah sesi merampungkan disertasi.. dan saya tidak mahu 'yang dikejar tak dapat.. malah yang dikendong pula berciciran..'

Haaza min fadhli Rabbi..
Itu sahaja saya dapat simpulkan..
Untuk semua nikmat dan anugerah..
Untuk segala ujian dan musibah...
Yang melanda diri ini seputar dua ini..
Saya merasa syukur..
Dan sangat gembira..
Kerna ia menambahkan kematangan saya..kesabaran saya..kesetiaan saya..kejujuran saya..
Dan cara berfikir dan cara bertindak saya..
Kerna saya YAKIN..
Semuanya dari Allah..kerna Allah.. dan akan kembali pada Allah =' )

Published with Blogger-droid v1.7.4

You May Also Like

1 Comments

  1. salam...nice blog..im from tok dor,besut tganu..huhu..
    im blog walking..already follow u...follow me back dear :)

    http://mcyahvespa.blogspot.com/

    ReplyDelete