BERJEDA SEKETIKA

1:29:00 PM




Qadarallah.. hari ini sakit perut cirit birit.. entahlah..mungkin kenduri aqiqah semalam atau tomyam kaw-kaw tengah malam semalam. kesian solehah pun cirit birit.. Nak makan pil chikit teck aun x boleh, kerana puasa hari ini. Habiskan baki puasa yang perlu ganti masa bersalin Solehah dulu :)
Hari ini tunggu juruteknik telekom dan streamyx datang pasang telefon dan streamyx.. semoga perjuangan lebih laju dengan adanya streamyx.. terfikir juga untuk ambil unifi. tapi 2 org sahaja..kurang berbaloi.. jadi, rsanya streamyx 1mbps pun Insha Allah ok. untuk siapkan master, design, bisnes online dll. Dan dapat telefon kepada fix line secara percuma. Boleh bergayut dengan mak di kampung :))

Hobi tengok cerita korea dan dengan lagu korea dah berkurang lepas berkahwin dan ada baby. mungkin kekangan masa, atau lebih dari itu sudah faham tanggungjawab hakiki di dunia ini.. semoga Allah redha. Sekarang berjeda seketika dari kerja. Kembali ke tugas hakiki menjaga baby dan mengurus rumahtangga. :)


Suamiku yang tercinta berkata padaku, bilamana aku menceritakan tentang keseronokan menjadi tutor dahulu dan passionku sejak kecil untuk menjadi pensyarah, dan bilamana aku tidak tahan dengan bidang perguruan (khususnya di sekolah antarabangsa yang sistemnya completely 100% berbeza dengan sistem Malaysia), dia sanggup untuk menyaraku sehingga aku mencapai cita-citaku, bahkan sehingga ke akhir hayat kami. Malah, keputusan berhenti kerja ini juga antara saranannya, melihatkan diriku yang keletihan kerana bekerja, menyiapkan master, online business dan menguruskan bayi kecil dan rumahtangga, juga bergerakerja jemaah.

Juga antara starting point bilamana keretaku dipecah ketika singgah di pasar malam sewaktu pulang dari kerja, dan laptop sekolah dicuri dan aku terpaksa menolak gajiku untuk membayarnya. Hatiku pun mula tawar, dan aku serta suamiku mula menilai kembali persepsi kehidupan ini.. Tentang apa yang kami mahukan dari kehidupan ini, tentang apa yang kami harapkan dari pernikahan ini, tentang masa depan keluarga dan cita-cita, impian dan passion kami..
Alhamdulillah Ya Allah..syukur..

Tapi Insha Allah untuk pengajian PhD ku, aku tidak akan membebankannya, Insha Allah aku akan memohon MyBrain (MyPhd) atau biasiswa.

Ya Allah rahmati langkah kaki kami...

You Might Also Like

0 comments

MY INSTAGRAM @syahadatulhafizah

Subscribe