Keep Calm And Solat Subuh Jemaah: A Recipe To Be A Great People!

5:59:00 AM




Alhamdulillah Allah kurniakan nikmat untuk kita pagi ini, untuk terus dapat menikmati sebuah kehidupan. Dan pastinya, semoga hari ini akan jadi lebih baik dari semalam. Because everyday is a miracle! Insaf dengan ayat UAI di atas..huhu..menerobos diri... benar dalam Subuh Jemaah itu ada rahsia besar untuk orang-orang besar!! Pada yang belum solat tu mari segera solat ya. Kejut sahabat anda, suami anda dan anak2 anda. Paling hebat kalau anda dapat hambat suami anda ke masjid untuk subuh berjemaah! :)

Alhamdulillah juga, Allah bagi kekuatan untuk mentransformasikan semula blog kesayangan ini, setelah beberapa kali mencuba membuat beberapa website baru. Namun tetap tidak dapat membuatkan diri ini beralih dari blogspot percuma kepada website berbayar. Bukan kerna bayaran sebenarnya, namun kerana easy handling, rapid loading dan sebagainya. (Tapi bercadang untuk point ke .com selepas ini doakan. Begitu juga untuk mengemaskan semula facebook dan social media yang lain. Walaupun ia bukanlah dilihat paling penting, tapi semua ini mempunyai signifikan yang besar khususnya dalam bidang dakwah, ukhuwwah dan tijaarah!

Insha Allah, saya akan mula menulis semula di blog ini dan Alhamdulillah, telah berjumpa dengan dua web services provider yang sangat bagus! dlvr.it dan ifttt.com membuatkan kita boleh mengintegrasikan antara akaun blog dan social media kita. Alhamdulillah semoga kerja lebih efektif dan masa lebih berkah.

Akhirnya saya membuat keputusan untuk meng update sebarang posting dan aktivi serta lain2 lagi di blog. Kerana apa? Kerana blog ibarat satu gudang besar yang boleh disimpan dan diakses oleh seluruh dunia, sedangkan status di facebook agak sukar dicari semula dan disimpan. Semoga ini semua menjadi saham di akhirat bahkan boleh dibaca hingga ke generasi depan.

Okey sahabat ini sahaja dulu untuk kali ini.
Semoga kita semua diberi kekuatan untuk mencapai apa jua impian kita. Dan semestinya impian utama kita adalah untuk masuk syurga dan bertemu Allah dan Baginda Rasulullah s.a.w

Salam Sayang, Syahadah.

You Might Also Like

0 comments

MY INSTAGRAM @syahadatulhafizah

Subscribe