TINTA QALBI

5:32:00 PM







Hari ini mahu mula menulis lagi kerna dengan menulis jiwaku terasa hidup.. aamiin..
Teruslah menulis Syahadah.. Itu cara untuk menyubur imanmu.. Itu cara untuk menambah ilmumu.. Itu cara untuk menambah halus perasaanmu.. Itu cara untuk mengasah mindamu.. Itu cara untuk menambah amalmu..

Sudah beberapa blog kuwujudkan selepas blog ini. Namun semuanya nampak sahaja tidak menjadi. Justeru nampaknya aku berkeputusan untuk kekal menulis di sini sahaja. Dan menjadikan ini satu-satunya blog peribadiku.

Sangat sudah lama tidak menulis. Ya. Begitu juga penulisan disertasiku yang sempat tertunda selepas melahirkan bayi. Juga penulisan beberapa projek penulisan juga berlangsung lambat. Boleh dikatakan kerna aku sedang menyesuaikan diri dengan kehidupan baru sebagai seorang isteri dan ibu. Yang nyatanya tidak semudah dijangka namun sebenarnya juga tidak sesukar ditebak.
Atas dari segalanya.. walau begitu.. selalu sahaja inayah dari Allah.. begitu juga sekarang. Aku sangat bahagia dengan kehidupan sekarang. Punya suami yang sangat baik.. sangat sempurna untuk diriku.. banyak melengkapi kelemahanku dan banyak bersabar denganku..

Ya.. mungkin saja aku sudah tidak banyak menulis kerna kurangnya masa.. Juga kerna sudah ada seseorang istimewa yang mendengarkan jiwaku.. Mungkin juga kerna kurangnya membaca lalu membuat kurangnya menulis.. Atau mungkin juga aku lebih menulis disertasi dari di sini.. Atau juga limitasi internet membuat ia sedikit tergendala.. Apapun.. Alhamdulillah selepas 1 tahun perkahwinan.. dan selepas melahirkan seorang khalifah Allah.. aku makin faham akan erti sebuah kehidupan (semoga.. amin)..

Insha Allah.. Semoga Allah senantiasa bersama dengan langkahan kakiku.. Aamiin..
Ada beberapa projek. Aku namakan sebagai 'projek kehidupanku untuk akhiratku'. Semoga ia berhasil dijalani dengan baik.

Antaranya adalah: 1) Bisnes Custom Made Heejabs - on the run 2) Dirasah Master of Quran and Science - on the run 3) Dirasah Doctor of Philosophy (Quran and Science) - to be 4) TM AFC - on the run 5) 3N NG - on the run 6) The Best teacher - starting December 2013 7) the best daughter - on the run 8) the best daughter in law - on the run 9) the best wife - on the run 10) the best ummi - on the run 11) the best sister - on the run 12) the best worker - on the run 13) the best author - on the run.
I have to focus on all these. Seems quite much assorted.. but it's just some compared to Prophet SAW..

Insha Allah.. Ada jalannya..

Salam jihad, Syahadah al-Hafeezah.

You Might Also Like

0 comments

MY INSTAGRAM @syahadatulhafizah

Subscribe