Hari Raya ini Empat Tahun Sekali

by - February 24, 2008

Assalamualaikum awal kalam..
Tentu antum antunna sudah dapat menanggapi hal dari tajuk ini.

Ya, Malaysia mempunyai satu hari raya yang disambut empat tahun sekali.
Amat rugi malahan sebenarnya tidak wajar jika kita selaku rakyat Malaysia tidak mengambil endah akan hal ini. Hari raya katakan... :)

Untuk memilih siapa yang terbaik tentunya bukan satu hal yang mudah. Setiap orang haruslah berfikir sedalam-dalamnya dan secermat-cermatnya kerna walau hanya dengan satu undi ia mampu pula untuk menentukan jatuh bangun negara kita, malah mampu juga mempengaruhi masa depan orang lain.

Saya sendiri tidak dapat bertanding..ops silap..tidak dapat membuang undi kerana 30/12 tahun lalu baru genap umur 21 tahun. Justeru, nama tidak ada dalam daftar pemilih. Agak terkilan juga, maklumlah..umpamanya makanan sudah di depan mata tapi tidak boleh pula untuk menikmatinya..

Apapun, saya redha sahaja. Dan Insya Allah, saya akan turut sama mengundi pada election seterusnya. Harap saya akan buat pilihan yang tepat, demi masa depan ummah!
Dan itu juga seruan saya pada rakyat Malaysia yang dicintai sekalian, khususnya rakan mahasiswa mahasiswi. Sekali lagi, VOTE FOR RIGHT SIDE.. WHO??-It's in YOUR HEAD! and apply it IN YOUR HAND!

_WASSALAM WBT_


You May Also Like

0 Comments