Sedikit Coretan Rasa Tentang Anak Anak Kita..

by - February 14, 2008


Salam buat semua..

Mengenangkan Adik Sharlinie dan apatah lagi adik Nurin, hati saya sebak. Ya, memang benar.

Mengenangkan mata yang bening dan wajah yang polos, hati saya keharuan. Mengingati derita dan air mata ibu, hati bergetar.. dan mengimbau wajah sugul si ayah, hati saya kesedihan.

Siapa tidak sedih kehilangan seseorang yang disayangi? Apatah lagi seseorang yang menjadi bukti cinta abadi. Dengan wajah yang comel dan keletah yang menghiburkan hati. Semalam baru ia tertawa dan hari ini dia sudah pergi.

Saya berdoa agar Adik Sharlinie ditemukan kembali Insya Allah. Malah, seluruh Malaysia juga berharap begitu. Kemuncak kesedihan dan keharuan saya bila kes adik Nurin dahulu. Ketika saya di kampung dahulu, belajar dan 'terjaga' di persekitaran asrama, saya tentunya jarang menyaksikannya dengan nyata. Maksud saya, saya hanya terbaca berita-berita tentang sesuatu, hanya di akhbar.

Ketika saya menjejakkan kaki ke Kuala Lumpur, ia semakin nyata. Ini bumi yang penuh cabaran! Saat saya menunggu LRT di suatu stesen, saya terbacanya. Iklan tentang Nurin! Dan saat itu juga, hati bergetar hebat dan mata terasa panas. Ada air yang ingin mengalir. Ayat merayu pada orang ramai menggambarkan sejuta harapan ibu dan ayah. Dan kes adik Sharlinie. Bukan tidak sering saya melalui tol-tol dan diedarkan poster melalui tingkap kereta. Dan sungguh membaca tentang ayah dan ibu Sharlinie yang hampir setiap malam meronda dengan motosikal meredah kegelapan malam mencari wajah anak tersayang, sungguh hatiku gerimis!

Ya ALLAH.. selamatkan kami.. selamatkan umat Islam.. selamatkan warga Malaysia.. selamatkan bumi Malaysia. Maafkan kami dan ampunkan kami... Berikanlah yang terbaik buat kami.. Selama-lamanya..

You May Also Like

0 Comments