"JADIKAN AKU KIJANG MANISMU"

by - January 26, 2010





“Aku adalah seekor kijang..
Melompat-melompat menjelajah medan..
Melintas parit, membelah semak..
Hutan dakwah adalah khemahku..

Sebentar lagi aku akan punya majikan, Insya Allah..
Majikan yang harus kusayang dan kuhormati..
Kucintai dan kutaati..
Ada sangkar emas yang menjanjikan Syurga..
Sebagai pagar segala aktivitiku..

Aku mesti belajar diatur dan mengatur lompatan..
Belajar menyayangi dan menghormati..
Mencintai dan mentaati..
Menyenangkan dan membahagiakan..
Menenangkan dan mententeramkan..

Namun aku tetaplah kijang..
Yang suka melompat-lompat, menyeruak petualangan dakwah.


Sungguh aku berharap, jadikan aku kijang manismu..
Yang tiap lompatanku adalah bahagiamu..
Yang tiap lariku adalah redhamu..
Redha suami yang soleh dan bertaqwa”

(Dikutip dari: Novel “Beri Aku Satu Bidadari” karya M. Muttaqwiati)
Dari blog Sahabat FB ku.

Dialih bahasa ke bahasa Malaysia oleh Syahadah 
Ditujukan khas buat semua akhawat dakwah yang kusayangi Fillah...dan 'dia'.

You May Also Like

0 Comments