MENULIS DAN TERUS MENULIS....

by - November 15, 2010


Saya ingin menulis dan terus menulis...
Membaca lalu menulis lalu menyebarkan...
Menyebarkan buat orang ramai.

Allah...izinkan saya untuk terus menulis...
Nabi dan Rasul...izinkan saya untuk terus menulis..
Malaikat...izinkan saya untuk terus menulis..
Mak abah...izinkan saya untuk terus menulis..
Sahabat....izinkan saya untuk terus menulis..
Ummah......... izinkan saya untuk terus menulis..!

Menulis apa sahaja..
Mencoret apa sahaja...
Menyebarkan apa sahaja..
Yang baik dan bermanfaat...

Saya tidak pandai dalam berkuliah dan menyampaikan..
Menulis juga tidak pandai..
Tapi izinkan saya...

Kerna tanpa menulis, saya tidak tahu untuk berbuat apa lagi..
Saya hanya tinggal puing kosong tak bererti..
Buih di laut yang tidak berguna..

Tapi..
"Kabura Maqtan Inda Allah.. an Taquulu Ma La Taf'alun..." (Assoff (61): 3)
"Amat besar kebencian di sisi Allah apabila kamu mengatakan apa-apa yang tidak kamu kerjakan.."
Bukan hanya semata-mata 'kata' yang pada lidah...
Itu..... 'kata' yang pada jari jemarimu...
Waspadailah ia selalu.....
Wahai sang penulis...!

You May Also Like

0 Comments