AZAM TAHUN BARU..?

by - January 18, 2011

Saya belum pernah menyentuh lagi mengenai azam tahun baru saya
Jika di tahun yang lalu, saya menyiapi hampir 20 azam
Ada yang telah pun digapai pasti
Dan ada yang terbiar sepi
Atau mungkin juga separuh peri

Tahun ini saya belum lagi memutuskan apakah azam saya sepatutnya..
Jadi tidak tahu untuk mengolah apa selayaknya..
Tidak ada yang mampir ke hati dan pemikiran saya..
Dek kerna beberapa sebab entah kerna apa..
Paling nya adalah kerna rezeki dan kemudahan serta belas kasihan dari DIA
Tanpa sempat saya meminta padaNYA....! ='/

Saya jadi tidak ingin berharap banyak
Atau berkhayal banyak
Serta mencoret banyak
Mahupun bermimpi banyak

Saya hanya ingin bertawakkal banyak
Dan pasrah banyak
Serta redha banyak
Juga ikhlas banyak

Tiada apa yang saya inginkan di tahun baru ini, di umur baru ini
Melebihi keinginan untuk berpegang pada tali Allah seerat-eratnya..
Solat berjemaah di mula saat pertama
Dan berkasih dengan Kitabullah yang tercinta
Dan menjaga lisan yang tidak tentu hala
Serta hati yang sering menggila
Dan akhlak yang tidak kena cara...

Selebihnya yang sedang datang dan bakal datang.... saya terima dengan redha dan cinta..!
Yang semata-mata dari karuniaNYA..
Allahu Akbar...
Allahu Akbar...
Allahu Akbar...


 Share This Post =)

You May Also Like

0 Comments