Muhasabah Cinta...

by - February 08, 2011

"...Ya Allah Sang Penggenggam Ruh-Ruh..
Saya memohonkan petunjuk yang baik menurut pengetahuanMu...
Dan memohonkan kekuatan dengan kekuasaanMu...
Juga saya memohonkan karuniaMu yang besar...
Sebab sesungguhnya hanya Engkaulah Yang Maha Berkuasa sedang saya ini lemah tak berupaya...
Engkau Maha Mengetahui dan saya ini tidak mengetahui apa-apa pun...
Dan Engkaulah Yang Paling Mengetahui akan segala perkara yang ghaib...
Ya Allah....."


"..Ya Allah Sang Pemilik jiwa-jiwa....
Jikalau di dalam ilmuMu bahawa urusan saya ini...
Baik untuk saya dalam agama saya, kehidupan saya serta segala akibat dan kesudahan urusan saya..
Buat masa kini dan masa akan datang...
Maka takdirkanlah dia untuk saya dan mudahkanlah dia untuk sampai kepada saya...
Serta berikanlah berkah kepada saya di dalamnya...."


"..Ya Allah Sang Peneguh Hati...  
Sebaliknya jikalau di dalam ilmuMu bahawa urusan ini buruk untuk saya..
Dalam agama saya, kehidupan saya serta akibat dan kesudahan urusan saya..
Buat masa kini dan masa akan datang..
Maka jauhkanlah dia dari saya dan jauhkanlah saya daripada dia..
Serta takdirkanlah untuk saya yang baik-baik saja di mana saja adanya...
Kemudian redhakanlah hati saya dengan takdirMu itu...
Sesungguhnya Engkau Ya Allah Maha Berkuasa atas setiap sesuatu....."


"...Ya Allah.....!" ='/


Share This Post =)

You May Also Like

0 Comments